Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

blåbärärsomfästingar.

Av asabovesobelow - 2 juni 2015 21:44

Min flyktiga natur försöker tuta i mitt tvetydiga jag en massa valmöjligheter och alternativ som inte är genomförbara i praktiken. Just nu åtminstone. Försöker sätta krokben för det jag har och har åstadkommit hittills. Kan liksom inte vara nöjd med det jag gör idag. För att bara nämna några yrkesexempel som jag övervägt de senaste året så har jag kommit fram till att bör jobba som; författare, astrolog (dessa i ett egentligen), utrikesreporter, syssla med teater på heltid, turistguide, tolk, reseledare, jobba på flygplats, flytta utomlands och jobba med sälj eller affärsutveckling (fint ord för sälj). Rätt åskådat om man kliar sig i huvudet och undrar om inte jag förlorat vettet. För jag menar, drömjobb handlar väl sällan om att sitta på incheck på Arlanda?


Men min stigande Jupiter vill annat. Jupiter symboliserar många saker i ett, men alla står nära varandra. I varje individs karta så står Jupiter för den sociala sfären, hur man platsar i den (status dvs), ens lycka och tur i livet kan man väl säga också. Inte på något sätt den inre upplevelsen av lycka utan snarare vilken befattning man tar i livet. Alla kan ju inte vara högrangade till exempel och många som har en svag Jupiter hamnar i låga skikt av samhället.

(Låt oss inte gå in på klassfrågan. Man kan bortse från den hur mycket man vill, men samhällsklasser finns, har funnits och kommer att finnas.)


Så, om månen är vår subjektiva reaktion på den sociala omgivningen, så är Jupiter de facto den sociala omgivningen som vi till slut hamnar i. En stark Jupiter ger också ofta en känsla av att man är "viktig" och står över andra. Kan eller vet mer. Beroende på vilket tecken den hamnar i och hur den aspekteras givetvis. Jupiter expanderar och förstorar. Den står för filosofiska ståndpunkter och den ideologi som man väljer. Den är Esset i kortleken. I och med att den står för expandering så står den även för resande och utforskande av nya sociala sfärer och kulturer.


DÄRFÖR är alla mina "drömjobb" förknippade med utlandet eller resande. Därför är jag själv dubbelkulturell eller hur man nu ska nämna det. Bytt ett land till ett annat. Importerad, eller exporterad. Växlar mellan två kulturer. Bytt den kulturella och sociala kretsen ett ANTAL gånger kan man lugnt konstantera. Astrologifunktionen styr Uranus i sjunde huset över. Starka aspekter från Uranus till personliga planeter ger ofta någon som är duktig på och intresserar sig för astrologi. Att syssla med teater är också förknippat med min stigande Jupiter, den ger nämligen någon som gillar att stå inför en publik och tala. Och det är jag det, i ett nötskal. Jag blir lika jävla nervös varje gång och är HELT säker på att min flackande blick avslöjar min stackars, osäkra KräftASC. Men likt förbannat gillar jag när alla lyssnar på mig. Inte tittar, nej. Utan lyssnar på mina ord. Stark Merkurius ofc.


Jag har noterat att mitt sinne inte fungerar som alla andras. Det visste jag sen innan. För mitt sinne är jävligt skruvat, jag är ganska morbid i tanken (Månen i 12e huset). Men det jag vill komma till är att alla mina tankar och funderingar, slutledningar och associationer. Verkligen allt är förknippat med hur planetepositioner är just nu eller förknippat med någons födelsehoroskop.


Jag är så oerhört tacksam, och tacksam är verkligen inte rätt ord, eftersom jag aldrig är tacksam. Jag är jävligt pessimistisk. Men jag är någon närliggande känsla till tacksam för att jag har fått och tagit möjligheten att fördjupa mig rejält i astrologi. Det ger mig ett analytiskt och träffsäkert verktyg att beskåda min verklighet på. Jag behöver inte lita på min intution eller magkänsla, utan jag ser direkt vad som gäller. Nu är ju knappast min tolkningsförmåga hundraprocentig, men det är ändå bättre än att bara "känna på sig". 


Done.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards