Alla inlägg under december 2013

Av asabovesobelow - 12 december 2013 17:45

Man ska nog inte ta droger. De skapar en tomhet efter sig, och samtidigt som man tar dem, så existerar en "fuck-it" attityd. Inget spelar någon roll, vad man tackar nej till eller vad man prioriterar. Att vara påverkad från 11 på dagen tills sent in på natten blir något ordinärt. Och sen är det borta. Och man står kvar och undrar vad man ska sysselsätta sig med. Mat? Nja. Alkohol? Kanske det. Sällskap? Förhoppningsvis. Nog ska man kunna tvinga någon till lite umgänge. En iranier eller två. 


"jag har funderat på en sak. eller kanske femtonhundra saker. men det jag undrar över i grund och botten är... " vad undrar jag över? jag vet inte. jag önskar bara att allt vore lätt. Att jag visste vad och med vem och när saker skulle ske, att jag visste om jag gjort rätt val här i livet. och vart mitt liv kommer att sluta. jag hade velat veta det. 


Jag tror att jag borde lämnat kvar det vid fantasin. Vid lösa tankar om hur det kunde ha varit. Det fanns ingen anledning att ta reda på verkligsskildringen av mina tankar. Den skadade nog mig mer än tillförde något. Och jag har bara sjunkit längre och längre ner, som i ett träsk. Ett segt, uttdraget träsk som jag precis drunkade i. Och nu måste jag kravla mig upp på land igen. Året har sitt slut, våren kommer och jag plaskar fortfarande runt i mitt träsk. Det nya livet smyger sig på men jag kommer att hålla fast vid det jag hade. Komma ihåg och undra vart någonstans jag gjorde fel. Varför det blev som det blev. 


Jag vill bara ha det alla andra har. En vanlig vardag med någon som älskar mig, vill prata med mig och äta kvällsmat med mig. Somna sida vid sida och höra någon bredvid sig när man vaknar. Att se honom varje dag och veta att vi bara vill vara med varandra. Jag vill att allting annat utöver det slutar att existera. Och någonstans, om ett litet tag bara, kommer jag att vara lycklig och känna att saker är på rätt väg. Att allt löser sig. 


För nu är inget på rätt väg. Allt är bara skevt och oklart. Min studietid kommer till sitt slut och något nytt måste ta sin början. Men jag vet inte vad. Jag hatar att vara ofrivilligt ensam. Det finns få saker som är så nedstämmande som ofrivillig ensamhet. Kanske en ofrivillig, ensam fylla. En sådan jag har nu. 

Skapa flashcards