Alla inlägg under augusti 2016

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt urvridna. Men fröet var sått och till och från har det dykt upp saker i mitt huvud som kan liknas vid vad jag vill uppnå innan jag dör, när det nu blir. Därför bestämde jag mig för att trots allt, något vemodigt, sammanfatta denna lista och föreviga den här.


1. Tjäna massvis med pengar, riktigt brutalt mycket (minst en miljon i vilande pengar) kapital som möjliggör att kunna köpa vad jag vill utan att behöva tänka på priset.

2. Bestämma över min egen tid alla tider på dygnet, året om, dvs vara min egen chef.

3. Förvalta mina pengar så att de växer utan att jag aktivt bidrar.

4. Bli riktigt känd.

5. Vara med i Nyhetsmorgon.

6. Bli intervjuad, långa intervjuer för både tidningar och tv, där jag får berätta om min "resa".

7. Se ung ut och vara ung i sinnet så länge det är möjligt

8. Väga 55 kg.

9. Bli riktigt fit och stark med synliga magmuskler och smala armar

10. Gå på röda mattan i Hollywood, eller röda mattan öht.

11. Flytta till Kalifornien.

12. Köpa ett hus ute på landet i Sverige, eller hellre en hel gård långt ute på landet med naturen nära.

13. Skaffa en häst.

14. Jobba med mycket resor över hela världen i jobbet

15. Bli en grym retoriker och prata långsamt och tydligt. Aldrig mer höra ett något förvånat "va?".

16. Ha en terrass/balkong/veranda med gungstol och hammock som alltid möjliggör att betrakta solnedgången

17. Ha ständig inre frid och se ljust på saker.

18. Börja med teater och vara med i en teaterpjäser

19. Stå på scen ofta i olika sammanhang.

20. Genomföra en stand-up one hour special och publiken ska gråta av skratt

21. Flytta till Kalifornien

22. Öppna upp en egen butik där jag säljer stenar, mineraler, astrologibestyr och all esoterik som tilltalar mig. Mitt andra hem. Gärna i Haight Ashbury i San Fran, eller någonstans i L.A

23. Bo nära stranden med ocean eller hav, staldoften ska finnas tillgänlig när som.

24. Klättra uppför höga berg i Norge, Schweiz och andra länder. Överlag klättra mycket.

25. Resa runt I USA, Australien, Kina och Europa.

26. Jobba på Linkedin/Facebook/Google

27. Bli grym på street/hiphopdance

28. Kunna stå på händer och hjula

29. Äga en studsmatta

30. Äga en papegoja

31. Få kullar med kattungar och valpar. Hjälpa hemlösa djur.

32. Resa regelbundet till stora festivaler så som Tomorrowland, Coachella, Summerburst, etc.

33. Testa LSD och svamp. Ha "drog-weekends".

34. Ta in så mycket information kring mänsklig interaktion som möjligt för att kunna manipulera vem som helst med ord och kroppsspråk.

35. Lära mig allt om homo sapiens utveckling som art.

36. Vara en auktoritet.

37. Aldrig behöva krypa för eller förlita sig på någon.

38. Ha ett enormt bibliotek, samla på mig så mycket litteratur som det bara går. 

39. Uppfostra ett eller flera barn.

40. Gifta mig.

41. Ha en vardag som tillåter att bo i Sverige april-september och någon annanstans sep-april.

42. Prata engelska till vardags

43. Alltid framkalla foton och bli bättre på det.

44. Lära mig att investera i aktier/fonder.

45. Ha en egen odlingsträdgård, boskap, som försöjer mig nästan helt, dvs, jag behöver inte köpa oklar mat i butik.

46. Köpa en CL Mercedes och använda den flitigt.

47. Aldrig mer röka en cigarett eller önska nikotin.

48. Få 100% syn.

49. Samla hundratals som vill lyssna på mina seminarium om astrologiska koncept.

50. Skriva flera böcker och åka ut på signerarturné.

51. Gå en flerårig astrologiutbildning och verkligen lära sig allt ut och in, till exempel, hur fungerar direktion, solarare och horära kartor.

52. Åka till Mexico och besöka Aztekernas tempel, etc, tidigare civilisationer.

53. Ha tusentals människor som är beroende av mina ord och mina råd, som vill nå ut till mig och behöver min expertis. Dsv ha fett med followers.

54. Se mycket live-musik på små pubar och venues.

55. Ha en personlig stylist.

56. Gå en sminkkurs och köpa all smink jag önskar.

57. Äga guld och diamantsmycken, samt andra ädelstenar, rubin, smaragd, etc. Ha en gedigen smyckesamling som inte är bijouterier. 

58. Vara så frisk och stark som möjligt.

59. Gå till en psykolog regelbundet.

60. Synas på stora affischer i olika städer.

61. Träna upp minnet och kunna minnas långa följetonger.

62. Aldrig sluta dansa.

63. Lära mig swing, tango eller bugg. 

64. Blir mer tidseffektiv, ta vara på varje minut och sluta slösurfa. 

65. Känna mig som pass viktig att ingen person i världen skrämmer mig. Inga män, inte chefer, inte kändisar.

66. Vara ute i naturen så mycket det går, långt bort från asfalt och avgaser.

67. Fira in varje år i en ny storstad. 

68. Spendera mycket tid med mamma och mormor.

69. Alltid ta in ny, nyttig inspiration från andra framgångsrika och smarta människor.

70. Sluta dricka kaffe.

71. Äta på goda restauranger över hela världen, ofta.

72. Sluta förtära socker.

73. Sitta på Venice Beach och sälja mina kristaller och astrotjänster.

74. Köpa en husbil och åka runt hela tiden.

75. Kunna ha på mig vad jag vill, när jag vill. Inga dress-codes, långa bohemiska kjolar, flätat hår och tusentals armband.

76. Bli 90 år gammal.

77. Alltid ha ny musik på. 

78. Lära mig att surfa.

79. Åka snowboard varje vinter på olika destinationer.

80. Ha en pool med grym utsikt.

81. Bo mycket på hotell.

82. Transsybiriska järnvägen.

83. Lära mig allt om näringslära, vitamingrupper, aminosyror, produktkomponenter, så att man vet exakt vad man stoppar i sig och hur man komponerar olika matgrupper för att inte ha brist på någon vitamin.

84. Bli riktigt vig, gå ner i spagat.

85. Sjunga mycket och spela in sig själv i en studio.

86. Lära mig att kontrollera insomnandet och aldrig mer ha problem med sömnen.

87. Inte oroa mig för något och alltid våga.

88. Ha hår ner till rumpan.

89. Vara åtråvärd av alla män.

90. Ha riktigt vita och friska tänder.

91. Vara med på stora astrologiska konvent över hela världen och ställa ut själv samt uppträda.

92. Gå på Oscars, Grammys, Cannes-filmfestival, etc.

93. Sälja egengjorda smycken och produkter kopplade till köparens personliga horoskop. Utveckla ett helt imperium kring det. AA.

94. Springa mycket och ofta.

95. Läsa en bok i veckan och se två dokumentärer per vecka.

96. Bli astrolog åt kändisar och tjenis med dem.

97. Alltid gå upp vid 7 och inte tycka att det är ett pain in the ass.

98. Inte vara beroende av något.

99. Inte bli för ledsen över tiden som är förbi.

100. Alltid njuta av livet

101. Åka till helt ljusfria platser och stjärnskåda.

102. Resa runt i Norrland under en sommar. 

103. Gå på en konsultatio hos astrologen Vasilisa Volodina

104. Sova utomhus så ofta det går

105. Se solnedgångar och solupgångar så ofta det går.


Det blev visst fler. :)


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards