Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

skruvarhållerihopmig.

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.


Hur känns det?


Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och då. Tuggar till desto mer, flera timmar senare. Är söndertuggad dagen efter.


Snabb.


Slarvig.


Tankarna är lugna, men skiftande. Intressanta. Fingrarna slinter vad de än tar sig för, men är precisa. Känner en viss tyngd i kroppen, en tyngd i sinnet som är svårt att förbise, en försmak på vad som komma skall när det hela går ur kroppen. Har redan känt på den vidriga känslan, och värre skall det bli. 


Men musiken, alltså musiken. Djup, känslofylld, magisk. Det är som om jag känner varje not, rysningar går igenom hela kroppen, andas ut. Musiken sitter kvar i mig. Jag följer mig i texten, beatet, melodin. Man blir ett med ljudet, det är helt absurt fantastiskt.


En viss sentimentalitet infinner sig då och då, vet inte om det är ruset i sig eller jag som reagerar på ruset. Förmodligen jag som reagerar på det hela. Men fan vad jag älskar det. Kärlek vid första rysningen. Farligt.


Blir rätt avtrubbat till slut, men ändå njutningsfull. Precis så som jag gillar. Varför gillar jag att vara avtrubbad? Jag undrar detsamma. Önskar att Freud hade någon enkel förklaring till detta. Men fuck you Freud, jag har Klaudios Ptolemaios förklaring istället. 


Det är tufft att ha planeter i 12e huset. Speciellt en så vardaglig planet som Månen; vår initiala, spontana reaktion på omgivningen, våra vanor, vår barndom och det som format oss,  prototypen och ekot av modersfiguren, vår vardag och djupt sittade rädslor och drömmar, som vi absolut inte kan styra över på något sätt. Månen styr över det vi drömmer på natten. Månen är det som har funnits där och agerat innan man blev en självmedveten varelse.


Hälften av det jag består av, hälften av min persona, den vill ta reda på allt. Verkligen allt. Det finns inga rätt eller fel på min informationsradar. Vissa situationer eller saker, kanske man inte behöver utforska skulle en annan något normalare människa tänka, och undvika saker som inte har plats i ett vanligt liv. 


Men nej inte så, säger min nyfikna tvillingmåne och utforskar Fiskarnas hus så gediget det går. Fiskarnas härskare Neptunus ler förnöjt, han lockar ju till fantasier, berusning, grumligt vatten och det fördolda. Fantasier om kärlek, drogromantik, berusningromantik, orimliga förväntningar, psykisk labilitet och hjälplöshet. Allt detta stött av en kräftascendent som månen härskar över (månen styr kräfttecknet och är mest hemma där, tillika oxen), och har en direkt förbindelse med. Ffffffffuck you.


Svåraspekterad Venus som får folk att hata eller älska mig. Inget däremellan. Osäkert yttre. Noll temperament, noll eld. Bara en  snabb tankeverksamhet, tillsammans med iskall rationalitet och en nyans av naivitet. Det är jag det. Opassionerad, naiv, lättrogen, slarvig, obeständig, självupptagen och alltför självsäker (there you go stigande lyckoplaneten Jupiter exakt på ascendenten). 


Jag har tur som känner till mina nackdelar. Och andras. Det finna inga typer av människor, det finns en skala av människor. Och den skalan kan man köra i botten eller höja till skyarna, beroende på hur man använder den genom livet.


Djävulsdrog. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Av asabovesobelow - 4 maj 2016 16:36

För mycket sol. För mycket kärlek.    Jag ville bli kär. Jag fick det. Men jag vill inte vara kär i någon som redan har någon. Jag vill bara ha slutna ögonlock, ett trevande leende och känslor. Sol i ansiktet, en ölklunk och händer som hittar var...

Ovido - Quiz & Flashcards