Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Det jag ville ha igår är borta idag.

Av asabovesobelow - 8 oktober 2013 22:57

Nåt som gör mig tillfreds idag är att Venus (kärek) har precis lämnat den jobbiga Skorpionen (känslodrama), och äntligen kan jag sluta gå itu var och varannan kväll, för nu kräver inte upplevelsen av kärlek mig på lika mycket omvälvande känslor. Numer går kärelksplaneten igenom öppenhjärtade, eldiga och allälskande Skytten, som flänger runt och välkomnar världen med öppnar armar. Om kärleken följer det spåret är en annan fråga, men inga mer tårar och dramatik. Bara det. 


Mars är på ingång in i jungfrun och min energi till att göra saker skjuter i höjden. Träning, spring, skolan och alla andra aktiviteter kommer få sig en skjuts framåt. Jupiter närmar sig andra huset = cash i kassan. Saturnus är snart på igång i sjätte hus vilket kan både betyda en uppsving på jobbfronten, mer struktur i vardagen (rutiner som fästs), men även problem med hälsan, speciellt i aspekt till min måne i 12:e hus kan ge eventuella problem med andningsvägarna. Vilken tur att jag varken röker eller dricker då. Så duktigt av mig. Nat.


Överlag är väl allt ok....... men vill jag det verkligen? Hatar min fram och tillbakahet. Ibland andas jag ut en lättnadssuck när jag slår mig ner i min soffa i min ensamhet, 10 minuter senare vandrar jag nerför den blöta asfalten med droppande löv över mig och undrar varför jag måste vara så ensam. Ibland vaknar jag ensam och lycklig för att ingen är där, ibland vaknar jag med någon och älskar att något händer i mitt liv. Men i grund och botten så sprider sig lugnet inuti mig, och jag kan bara tacka för det.


För övrigt är nog min kärlek för Maggios nya album inte längre riktigt hälsosam. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat igenom plattan nu, och jag bara gillar den mer och mer. Texterna är så träffande, melodierna är trallvänliga, hennes röst är magisk. Längesen jag var helt besatt av en hel platta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards