Alla inlägg den 24 september 2012

Av asabovesobelow - 24 september 2012 22:33

If we werent such good friends I think that I'd hate you.
If we weren't such good friends I'd wish you were dead.


Lite så känns det för tillfället med min käraste, tredubbla oxe. Det är helt sjukt hur jag har tagit så fel på vart hans måne befinner sig. MEN det helt fantastiska med astrologi, det är följande. Jag har hela tiden trott, utefter hans beteende, att han är en solklar måntvilling; pratsam, snabb, noterar saker på en gång. Alltså en total motsats till en månoxe som är väldigt lugn, ganska tyst av sig, och väldigt stabil kan man säga. Så jag har gått runt och trott att min kära oxe har en tvillingmåne, tills jag frågade honom rakt ut hur dags han är född. Och där föll alla mina ideér i spillror, för att hans måne faktiskt ligger på 24 grader oxe, i konjuktion med venus (bara det förklarar en del). MEN, det intressantaste här är att hans sol, och den där trevliga konjuktionen (venus/måne) hamnar i tredje huset som styrs av tvillingar. Därför är han en tydlig oxe med ett lager av tvillingar och luftighet kan man säga. Därför uppfattade jag det som att hans måne låg i tvillingarna, för det gör den ju, fast inte i tecknet, utan i det huset. Desuttom är ju merkurius hemma i tvillingarna, och den märks tydligt. Baserat på hus är han en merkurius människa, SOM MIG. Trevligt. Men kör man en dispositionskedja på planeterna så är han ett barn av Venus. Det är han verkligen. Nöjen hit och nöjen dit. 


Mycket kontakter, tjejer och annat trevligt. Och där sitter jag med min kräftasc, och alla planeter i fjärde huset och är sjukt LACK över att hans ens går bredvid en annan brud. Trevlig termin jag kommer få känner jag rent spontant. Kräftor är för övrigt ganska svartsjuka av sig.


Nu ska jag glömma allt sånt och vandra ut med mina kära hund, och hoppas på en bra vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards