Alla inlägg den 12 september 2012

du,

Av asabovesobelow - 12 september 2012 01:31

Jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Hur ska jag räcka till att lyssna på hans berättelser om vem han vill ligga med varje gång vi ses? Jag vet inte om han inte förstår eller bara ignorerar det faktum att jag är dödskär i honom. Att jag vill spendera all min tid med honom, att jag vill kunna krama och luta mig mot honom bland människor. Att han luktar gott. Att... jag velat ha det här så länge.


Det är så smärtsamt att se honom, fast egentligen inte, för att jag blockerar det känslomässiga ganska bra. Det är bara ytligt, mina känslor (kräftasc). På djupet är jag kallt analytisk och kan tvinga mig själv att må antigen bra eller dåligt, eller inte alls om det nu behövs.


Men jag förstår verkligen inte hur jag ska försvinna ifrån detta. Han är en av mina goda vänner, han kommer hela tiden fram till mig och börjar obekymrat berätta om hur han knullade någon brud på en toalett. Eller något annat i liknande stil. Jag lyssnar, jag skrattar, jag ger honom svar, frågar, tittar på honom, medan allt inom mig går sönder. Varje gång han nämner eller tittar på en annan tjej, så ramlar allt inom mig isär. Men det kommer han aldrig att få veta, han ska inte få den tillfredställelsen. Det enda som är grejen är att jag vet bättre än honom hur mycket han skulle uppskatta att umgås med mig. Och av dem gånger vi umgåtts har han redan förstått det. Men han behöver inte det just nu.


Nåväl.


På tal om något helt annat, tänkte ta en liten utvärdering över dagens planetpositioner, och hur dem påverkar mig. Framför allt har jag känt av att jag har lite svårt att uttrycka mig på sistone, orden kommer ut ur munnen i fel ordning, jag stammar lite smått då och då, snubblar på orden, har svårigheter att uttrycka mina tankar, osv. En solklar anledning till det är att merkurius är för tillfället i konjuktion med solen i jungfrun. visst är merkurius hemma, därav expanderar mitt ordförråd, och inte bara, utan det finns ett intresse för att expandera sitt ordförråd. Men när merkurius ligger så nära solen så blir den uppslukad av den brinnande stjärnan och blir desto svagare. Den kan liksom inte jobba på egen hand, utan styrs helt av solen som inte ger den någon positiv verkan. Vidare ser jag att denna konjuktion står för tillfället i kvadratur till en väldigt svag Jupiter (i tvillingarna), vilket förstärker tidigare nämnda  negativa effekt av konjuktionen.

Venus ligger i artistiska och uppmärksamhetstörstande lejonet, aspekterad med en trigon från uranus vilket ger en känsla av vilja synas och vara lite annorlunda (uranus) än alla andra. Detta kopplas till min stackars venus som står i opposition till uranus och därmed blir jag isolerad från all denna kärlek som försigår omkring mig. Jag är liksom den utomstående som inte får ta del av den uppmärksamheten som just nu flyger runt och vill ut hos alla. Trevligt, trevligt.


Mars är nu nästan hemma i skorpionen och mår väldigt bra i sin exaltation. Jag har inte känt av just mars så mycket, men misstänker att något kommer att ske när den entrar mit sjätte (hälsa) hus. Energin lär väl dala något.

Månen är just exakt nu på sista graden av kräftan (inte för att jag har mått så bra på sistone trots att den varit hemma), och kommer strax att bege sig vidare genom lejonet och därmed bilda en snabb konjuktion med venus. Rättare sagt imorron kväll. Hur det ter sig kommer tiden att visa, som den alltid gör. nu kommer jag att dricka upp mitt vin och lägga mig. morgondagen är alltid ljusare. jag skiter i honom, jag kan inte ta det här, jag tänker inte ta den här skiten.

Ovido - Quiz & Flashcards