Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

itsover

Av asabovesobelow - 12 maj 2011 08:02

Det är sällan jag är uppe så här tidigt, men det gick inte att sova när jag insåg att min älskade pojkvän, numera ex, har rivit ut alla bilder ur våra fotoalbum, rivit sönder dessa, och strött dem över hela balkongen..


När vi träffades, visste jag nästan direkt att han var en kräfta. Kräftmän har en tendens att dra till sig kvinnor men en något plågad, känslosam, tyst och magnetisk kraft. Det är som om man vill hitta nånting som finns där, långt inne, man känner att man kan lösa denna gåta till man. Förutom det så är kräftmän oerhört intuitiva, känsliga och tar väl hand om sina kvinnor. Problemet är bara att få dem att lita på sig, det är nästan lika svårt som att få nån som helst kontakt med deras inre värld och känslor.


En bit in i vårat förhållande, när jag gjorde en astrologisk karta på honom, märkte jag att det även finns oerhört mycket lejon i hans horoskop, vilket gör honom till en stolt och egocentrerad människa. Dessutom insåg jag senare att nästan inga av våra planeter (förutom våra soltecken (jag kommer framöver att använda ordet soltecken när jag talar om stjärntecken)) passar ihop.

Gester som att riva sönder alla våra bilder är typiska lejonfasoner.


För att toppa denna fantastiska blandning har han även sin måne i oxen. Månen symboliserar ens inre värld, ens känslor och tankar, hur man förhåller sig till världen omkring en. Men framför allt hur man hanterar ens egna och andras känslor. Oxar, som tidigare nämnt är oerhört bestämda och står fast vid sitt vad det än gäller. Kan ju lova att det var något påfrestande att införa disk och städrutiner. Det är inte det att han inte hjälper till, det är bara det att han gör det på ett helt annat sätt än jag hade bett honom om. Dessutom så är han vinnare i alla våra bråk, med sin fantastiska förmåga att stänga in sig, och låta bli att prata på flera veckor (passar verkligen inte ihop med min tvillingmåne som gör mig till en väldigt kommunikabel och pratsam människa, kan helt seriöst sitta i timtals och bara prata och prata).


Men nog om det. Jag och min pojkvän sen ett och ett halvt år tillbaka gjorde alltså slut igår (rättare sagt, stapplade jag in full inatt och gjorde slut), och jag kan inte sova, vilket är helt värdelöst då jag måste jobba ikväll, och jag slutar sent.


Jag tänkte återkomma under dagen med min andra astrologilektion. Det kommer, som tidigare sagt att handla om grundelementen och tillstånden som astrologin bygger på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards